“Büro
Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı” Programının Tarihi
•
Eğirdir Meslek Yüksekokulu, Y.Ö.K Genel
Kurulunun 06.02.1995 tarihli kararıyla 1995-1996 eğitim-öğretim yılında
İktisadi ve İdari Programlar Bölümü Turizm ve Otelcilik programı ile eğitim-öğretime
başlamıştır.
•
1997-1998 Eğitim-Öğretim yılında Büro
Yönetimi ve Sekreterlik normal öğretim programı öğrenci alımına başlamıştır
•
“Büro
Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı 2018-2019
eğitim-öğretim yılından itibaren ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ
bünyesinde eğitim-öğretime devam etmektedir.
•
“Büro
Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programında kamu ve özel
sektöre nitelikli işgücü kazandırmak amacıyla 2019-2020 akademik yılında 3+1 İş
Yeri Uygulamalı Eğitim Modeli uygulamaya alınmıştır.
Programın Amacı ve Kapsamı
•
Programın amacı kamu kurum ve kuruluşları
ile özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı vermek ve
büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek nitelikli, kendisini
geliştiren, ara eleman yetiştirmektir.
•
Büro Yönetimi ve Yönetici
Asistanlığı programını bitirenler “Büro Yönetimi ve Yönetici
Asistanlığı Meslek Elemanı” unvanı ile görev yapmaktadırlar.
•
Bu unvan teknikerlikle denktir.
•
Mezunlar ön lisans diploması alacaklardır
Yönetici Asistanı Kimdir
?
İşyerinde bulunan bir yöneticinin
yardımcısı olarak çalışan kişiye yönetici asistanı denir.
İdari işlemler, planlama ve organizasyon vb.
birçok işlemde yöneticiye desteği olan bir meslek olarak tanınır.
Kendisine tanımlanan birden fazla görevi
üstlenerek yöneticisine yardımı olan bir meslektir.
Bir yönetici ya da şirket müdürünün
arkasında olan düzenli, etkin ve sorumlu bir şekilde işlerini yürüten kişiye
yönetici asistanı denir.
Kendisine verilen görevler doğrultusunda
yöneticisine idari destekte bulunan , ofis işlerini organize eden kişidir.
Yönetici ya da şirket müdürünün işlerini
hafifleten ve aksamadan yürütülmesini sağlayan kişi olarak tanımlanır.
Genel anlamda büro, idare, planlama ve
organizasyon işleriyle uğraşarak yöneticinin yükünü hafifletir.
Ders İçerikleri
*
Hukuk,
Genel hukuk, iş ve sosyal güvenlik hukuku,
Ticari belgeler
*
Sağlık yönetimi
Hastane yönetimi ve organizasyonu, hastane
otomasyonu, tıbbi sekreterlik
*
Yönetim
Büro yönetimi, yönetici asistanlığı,
yönetim ve organizasyon
Etkili ve güzel konuşma teknikleri
Protokol ve sosyal davranış kuralları
Kamu ve Özel kesim yapısı
Mesleki yazışmalar ve raporlama
Dosyalama Arşivleme vb gibi birçok ders programda öğrencilere teorik anlamda aktarılmaktadır.
İşyerinde Mesleki Eğitim (3+1)
3+1 eğitim modelini ( ilk üç dönem ders, dördüncü dönem işyeri uygulaması ) benimseyen Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Eğirdir Meslek Yüksekokulu tüm bölüm ve programlarında şartları sağlayan ikinci sınıf öğrencileri işyeri uygulamasına giderek deneyim tecrübe kazanması ve istihdam sağlanması amacıyla bu eğitime dahil edilmiştir. Öğrenim süresi 2 yıl olan programı başarı ile bitirmek için, mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarı ile tamamlamak, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, bununla birlikte zorunlu 60 iş günü staj uygulamasını başarmak gerekmektedir.
3+1 Eğitim Sisteminin Yararları
İş dünyasının güncel gereksinimlerini
yakından takip etmek,
Doğru karar verebilme becerilerini
güçlendirmek
Sorumluluk bilincini yükseltmek,
İşyerindeki sorunlarla nasıl başa
çıkabileceğini öğrenmek,
İşçi işveren ilişkilerini, organizasyon
yapısını, yeni teknolojileri tanıma,
İşbaşında deneyim kazanma
Programın Öğrenme Kazanımları
Bürolarda gerçekleştirilen dosyalama ve
arşivleme tekniklerinin detaylı bir şekilde öğrenilmesi
Hastane Yönetimi ve organizasyonu hakkında
teorik bilgilerin verilmesi
Yönetici asistanlığının ne şekilde olması
gerektiği hakkında bilgilerin verilmesi
Sekreterlik ve mesleki yazışmalarla ilgili
teorik bilgilerin verilmesi
İşletme ve ekonomi bilimlerinin
öğrenilmesi
Kamu ve özel sektörün görev ve işlemleri
hakkında bilgilerin verilmesi
Etkili ve güzel konuşma teknikleriyle
birlikte Protokol ve sosyal davranış kuralları hakkında bilgilerin verilmesi
Sektör Uygulamaları ve Araştırma yöntem ve
teknikleri gibi uygulamaya yönelik alanların öğrenilmesi
Muhasebe ve yönetim bilimlerinin öğrenilmesi
İstihdam Olanakları
Kamu ve özel sektör alanlarında her türlü
büroda yönetici, yönetici asistanı olarak çalışabilmektedir.
Programdan mezun olan öğrenciler Tıbbi
Sekreterlik alanında görev alabilmektedir.
İşletme, muhasebe, yönetim bilimlerinin
detaylı bir şekilde eğitiminin verilmesi sayesinde işletmelerin ya da kamu
kuruluşlarının her departmanında çalışabilmektedir.
Piyasanın programdan mezun olan
öğrencilere talebi oldukça yoğundur.
Bunlarla birlikte kamu ve özel sektör
kuruluşlarının en önemli işlerinden bir tanesi olan yazışmalar ve dosyalama
arşivleme işlemlerinin bu programda literatüre uygun şekilde öğretilmesi
işverenleri pozitif anlamda etkilemektedir.
Bürolarda gerçekleştirilen işlemlerin
personel adayı tarafından tam olarak bilinmesinin yanında işletme ve muhasebe
alanlarına da hâkim olunması piyasadaki büyük bir açığın karşılanmasını
sağlamaktadır.
Kamuda Bakanlıkların merkez ve taşra teşkilatları Üniversiteler, Devlet demir yolları, Devlet hava meydanları işletmeleri , Devlet Opera ve balesi genel müdürlüğü, Milli Savunma Bakanlığı, Belediyeler, Hastaneler gibi birçok kurum ve kuruluşun açtığı ilanlara başvurabilirler. Öğrencilerimiz, özelde ise Hastaneler, Hukuk Büroları, Muhasebe, SMMM, İnşaat sektörü, Eğitim ,Turizm gibi birçok sektörde iş bulma imkanlarına sahiptirler.
DGS İle Geçiş Yapılabilecek Bölümler
1. Halkla İlişkiler
2- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
3- Halkla İlişkiler ve Tanıtım
4- İşletme Bilgi Yönetimi
5- Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
6- Sağlık Yönetimi
7- Yönetim Bilişim Sistemleri
Sosyal Aktiviteler
Eğirdir turizminin en önemli olgularından olan eğirdir gölü kıyı şeridinde yer alan meslek yüksekokulumuz, öğrencilerimizin sosyal olarak birçok aktivitede bulunabileceği fırsatları sunmaktadır. Yaz festivalleri, kış festivalleri, tarihi ve doğa gezileri bunlara örnek gösterilebilir.
Eğirdir MYO Kış Festivali
Kitap Fuarı Etkinliğimiz
Davraz Kayak Gezimiz
Nefes & Meditasyon
Atölyesi Etkinliği