Projenin Eğirdir etabında Yüksekokul Müdürü Dr.Öğr. Üyesi Gürkan Kalkan tarafından öğrencilerin Eğirdir Gölü'nün değeri ve farkındalığının oluşturulması amacıyla Yüksekokulumuzda gerçekleştirilmiştir.
TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları tarafından desteklenen “Göller Yöresinin Yakarışı 3” projesinin yürütücü kurumu Şehit Polis Mehmet Karacatilki Bilim ve Sanat Merkezidir. Projenin yürütücülüğünü Dr. Zuhal Küçükyaman üstlenmektedir. Ayrıca projede Dr. Öğretim Üyesi Ahmet Koca, Dr. Öğretim Üyesi Uğur Tozkoparan ve Öğretim Görevlisi Anıl Küçükyaman uzman olarak görev yapmaktadır.
Isparta ili sınırlarında üç yıldır TÜBİTAK tarafından desteklenen tek proje olma özelliğini taşıyan çalışma, önceki yıllarda da önemli başarılar elde etmiştir. Projenin birincisi, Göller Yöresi sınırlarında yer alan beş ilden farklı branşlardan seçilen 24 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. İkincisinde ise katılımcı yelpazesi genişletilmiş; Türkiye genelinden başvuran öğretmenler arasından yine 24 farklı branştan öğretmen seçilmiştir. Bu yıl üçüncüsü düzenlenecek olan proje, 29 Eylül - 3 Ekim 2025 tarihleri arasında yürütülecek ve yine Türkiye’nin farklı illerinden gelen 24 öğretmen ile uygulanacaktır.
Projede toplamda 35 etkinlik yapılması planlanmaktadır. Bu etkinliklerde 5 rehber, 1 sağlık personeli ve 25 eğitmen görev alacaktır. Etkinlikler, yerinde öğretim ilkesi doğrultusunda doğrudan sahada, ilgili alanlarda gerçekleştirilecektir. Katılımcılar, Eğirdir Gölü, Kovada Gölü, Burdur Gölü, Salda Gölü, Salda Bilim Merkezi, Eğirdir Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü, İnsuyu Mağarası ve İleri Biyolojik Su Arıtma Tesisi gibi önemli merkezlerde eğitim ve gözlemler yapma imkânı bulacaktır.
Projenin temel amacı; küresel ısınma ve iklim değişikliğinin etkilerini farklı açılardan ele alarak, bilimsel veriler ve sayısal bulgularla öğretmenlere aktarılmasıdır. Alanında uzman eğitmenler tarafından verilecek eğitimlerle, katılımcı öğretmenlerin çevre bilinci ve farkındalık düzeylerinin artması hedeflenmektedir. Bu sayede, öğretmenler kendi öğrencilerine de bu bilgileri aktararak farkındalığın daha geniş kitlelere yayılmasına katkı sağlayacaktır.
İlk iki projede gerçekleştirilen yaygınlaştırma faaliyetleri oldukça dikkat çekicidir. Projeler; ulusal ve bölgesel basında yer almış, proje yürütücüsü tarafından sempozyumlarda bildiri olarak sunulmuş ve katılımcı öğretmenlerin kendi okullarında öğrencileriyle paylaştıkları etkinlikler sayesinde binlerce kişiye ulaşmıştır. Bu bağlamda projenin üçüncü etabında da daha geniş bir etki alanı oluşturulması hedeflenmektedir.